Παλιές πόρτες και παράθυρα σε μια σύγχρονη πόλη.

Λεπτομέρεια πόρτας στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών.

Λεπτομέρεια πόρτας στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών. (Olympus 35RC, Ilford P4 Surveillance @ ASA320, Rodinal)

 

Κάθε φωτογράφος περνά περιόδους στη ζωή του όπου χαρακτηρίζονται από μια εμμονή μ’ ένα συγκεκριμένο θέμα. Δε ξέρω αν αποτελεί κομμάτι του πάθους για τη φωτογραφία ή μια συγκεκριμένη ψυχολογική κατάσταση που κανείς περνά σταδιακά. Το μόνο που ξέρω είναι πως ακόμα κι όταν το θέμα του ενδιαφέροντος είναι μακριά από τις πόρτες και τα παράθυρα, μια πόρτα ή ένα παράθυρο με χαρακτήρα πάντα τραβά το μάτι του φωτογράφου και το κλικ πάνω σε αυτό είναι αναπόφευκτο.

Οι πόρτες του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών.

Οι πόρτες του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών. (Olympus 35RC, Ilford P4 Surveillance @ ASA 320, Rodinal)

 

Η πόρτες του παλαιού σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών πάντα μ’ εντυπωσίαζαν. Μεγάλες, επιβλητικές αλλά με ντελικάτες λεπτομέρειες δεν αφήνουν το μάτι του περαστικού αδιάφορο.

 

Η λεπτομέρεια στις πόρτες αυτές είναι εντυπωσιακή!

Η λεπτομέρεια στις πόρτες αυτές είναι εντυπωσιακή! (Olympus 35RC, Ilford P4 Surveillance @ ASA 320, Rodinal)

Τα πόμολα στις πόρτες του παλαιού σταθμού Αθηνών έχουν τρομερή λεπτομέρεια. Από τα βιτρώ τζάμια τους μέχρι το φτερό για χερούλι από χτυπητό σίδηρο η ομορφιά τους είναι ξεχωριστή!

_DSC7844_03

Φαντάζομαι πως σ’ έγχρωμο η ομορφιά της θα είχε αναδειχθεί ακόμα περισσότερο! (Olympus 35RC, Ilford P4 Surveillance @ ASA 360, Rodinal)

 

Ο αδυσώπητος χρόνος και τα σημάδια του.

Ο αδυσώπητος χρόνος και τα σημάδια του. (Olympus 35RC, Ilford P4 Surveillance @ ASA 320, Rodinal)

Παρόλη την εξέλιξη και μεταμόρφωση της πόλης, μερικά πράγματα μέσα σε αυτή έχουν μείνει ξεχασμένα από τους πάντες. Μόνο ο αδυσώπητος χρόνος αφήνει τα σημάδια του βαθιά πάνω τους περιμένοντας με υπομονή τη τελική πτώση τους από τη φθορά.

 

Μικροσκοπικά μπαλκόνια σε φτωχά σπιτάκια

Μικροσκοπικά μπαλκόνια σε φτωχά σπιτάκια (Olympus 35RC, Ilford P4 Surveillance @ ASA 320, Rodinal)

Τα μικροσκοπικά μπαλκονάκια μπορεί να μην ήταν και τόσο χρηστικά, αλλά εμφανισιακά είναι πανέμορφα. Από τα σφυρήλατα κάγκελα μέχρι τα ξύλινα παραθυρόφυλλα τους ο χαρακτήρας τους είναι ξεχωριστός και καθαρά ελληνικός.

 

Φαντάζομαι πως θα έπρεπε να ήσουν σχετικά αδύνατος για να περάσεις μέσα από αυτήν.

Φαντάζομαι πως θα έπρεπε να ήσουν σχετικά αδύνατος για να περάσεις μέσα από αυτήν. (Olympus 35RC, Ilford P4 Surveillance @ ASA 320, Rodinal)

Το μέγεθος της πόρτας ενός σπιτιού της μεταπολεμικής Αθήνας ήταν ευθέως ανάλογο του πλούτου του νοικοκύρη που φιλοξενούσε. Φτωχό σπιτάκι, μικρή και πολύ στενή πορτούλα!

Άλλο ένα φτωχό παράθυρο σ' ένα φτωχό σπίτι.

Άλλο ένα φτωχό παράθυρο σ’ ένα φτωχό σπίτι. (Olympus 35RC, Ilford P4 Surveillance @ ASA 320, Rodinal)

Παραθυρόφυλλα φτιαγμένα από ξύλο με λάσπη. Δείτε πως παραμορφώθηκε το ξύλο από τη στιγμή που το έβαλαν επάνω στη λάσπη.

Αντί για κουδούνι...

Αντί για κουδούνι… (Canon A-1, FDn 28mm 2.8, Ilford P4 Surveillance @ ASA 320, Rodinal)

Στα πλούσια σπίτια, την εποχή που δεν υπήρχαν τα ηλεκτρικά κουδούνια είχαν πάντα κάτι σαν αυτό.

Ψυλοτάβανα παλιά κτήρια με ερημωμένη ψυχή. (Canon A-1, FDn 28mm 2.8, Ilford P4 Surveillance @ ASA 320, Rodinal)

Ψυλοτάβανα παλιά κτήρια με ερημωμένη ψυχή. (Canon A-1, FDn 28mm 2.8, Ilford P4 Surveillance @ ASA 320, Rodinal)

Παλαιό τελείως τετράγωνο κτίσμα με δωμάτια ύψους τριών μέτρων το καθένα. Η απόλυτη αίσθηση ελευθερίας μέσα στο σπίτι.

Παλιά πράγματα έξω από ένα παλιό σπίτι. (Canon A-1, FDn 28mm 2.8, Ilford P4 Surveillance @ ASA 320, Rodinal)

Παλιά πράγματα έξω από ένα παλιό σπίτι. (Canon A-1, FDn 28mm 2.8, Ilford P4 Surveillance @ ASA 320, Rodinal)

Πώληση παλαιών αντικειμένων έξω από ένα εξίσου παλιό κτίσμα. Προσέξτε τα σχέδια στη πόρτα αλλά και στο φεγγίτη από επάνω της.

Το νέο τρώει το παλιό. (Canon A-1, FDn 28mm 2.8, Ilford P4 Surveillance @ ASA 320, Rodinal)

Το νέο τρώει το παλιό. (Canon A-1, FDn 28mm 2.8, Ilford P4 Surveillance @ ASA 320, Rodinal)

Μια σύγχρονη κατασκευή τρωει μια παλιά από μέσα.

Περίτεχνες κατασκευές. (Canon A-1, FDn 28mm 2.8, Ilford P4 Surveillance @ ASA 320, Rodinal)

Περίτεχνες κατασκευές. (Canon A-1, FDn 28mm 2.8, Ilford P4 Surveillance @ ASA 320, Rodinal)

Προσέξτε την απίστευτη λεπτομέρεια αυτής της πόρτας. Καμιά σχέση με τη ψυχρή και ανούσια μονοτονία των σημερινών τάσεων!

Μασίφ ξύλο. (Zorki 4, Jupiter 8, Fuji Superia 200)

Μασίφ ξύλο. (Zorki 4, Jupiter 8, Fuji Superia 200)

Μια από τις παλιές ξύλινες κατασκευές που μόνο και μόνο από τον όγκο τους σου έδιναν την αίσθηση πως κάτι πολύτιμο έκρυβαν πίσω τους.

Άλλη μια παλιά πόρτα μες τη σύγχρονη πόλη. (Zorki 4, Jupiter 8, Fuji Superia 200)

Άλλη μια παλιά πόρτα μες τη σύγχρονη πόλη. (Zorki 4, Jupiter 8, Fuji Superia 200)

Ακόμα φαντάζομαι τις πόρτες αυτές ν’ ανοίγουν κι ένας κύριος με σακάκι και κλασσικό καπέλο εποχής να βγαίνει μέσα από αυτές.

Το μόνο πλέον που απομένει από αυτές είναι εικόνες εγκατάλειψης.

Το μόνο πλέον που απομένει από αυτές είναι εικόνες εγκατάλειψης. (Canon A-1, Pentacon Auto MC 135, Ilford P4 Surveillance @ ASA 240, Rodinal)

Μπορεί τελικά να είναι ψυχολογική η βάση της μανίας με τις πόρτες. Ίσως κάπου στο πίσω μέρος νου μυαλού να υπάρχει μια ακόρεστη επιθυμία για αποδοχή που δειλά-δειλά εκδηλώνεται μέσα από τη φωτογράφηση μιας ανοιχτής πόρτας. Δεν είμαι ειδικός, πάντως απολαμβάνω μια περίτεχνα κατασκευασμένη πόρτα όσο δε πάει.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: