Παιχνίδια στο σκοτάδι.

Decomposed...Δοκιμάζοντας τη τύχη μου το βράδυ στους δρόμους της πόλης.

Decomposed…Δοκιμάζοντας τη τύχη μου το βράδυ στους δρόμους της πόλης.

Πάντα με γοήτευαν οι φωτογραφίες κάτω από το διαθέσιμο φωτισμό. Ποτέ δε συμπάθησα τα καμένα και αφύσικα των φλας και πάντα ήθελα να δοκιμάσω κι εγώ τη τύχη μου στους δρόμους τις βραδινές ώρες με ασπρόμαυρο φιλμ. Θα ήθελα να δοκιμάσω και με έγχρωμο αλλά το χρωματικό αποτέλεσμα του ανάμεικτου φωτισμού δε μπόρεσα να το συμπαθήσω ποτέ. Ίσως να φταίει τ’ ότι οι περιορισμένες μου γνώσεις στη φωτογραφία δεν επαρκούν για να καταφέρω κάτι αξιόλογο στο τομέα αυτό. Θα το δοκιμάσω, αλλά αρκετά αργότερα.

Οι βραδινές βόλτες απαιτούν φιλμάκι με αρκετά μεγάλη ευαισθησία. Έτσι, διάλεξα φιλμ 400άρι και το πουσάρισα στα 1600. Θα δοκίμαζα τα 3200, αλλά ο Ilfosol 3 δεν ενδείκνυται καν για πουσάρισμα, πόσο μάλλον για τέτοιες ακεραιότητες.

Το πρώτο φιλμάκι που δοκίμασα ήταν το Τ-ΜΑΧ 400 πουσαρισμένο στα 1600 με μια Nikon F4 και το γνωστό Nikkor 50mm 1.8D. Την εμφάνιση την έκανα με τον Ilford Ilfosol 3. Αν και δεν είναι ο ιδανικός εμφανιστής για push processing τ’ αποτελέσματα ήταν πολύ ικανοποιητικά. Φωτογραφίες με σχετικά έντονο κοντράστ και περιορισμένο κόκκο. Ο φακός απέδωσε εκπληκτικά όπως ήταν και αναμενόμενο και η F4 δε χρειάστηκε και πολλές παρεμβάσεις εκ μέρους μου, τα κατάφερε μια χαρά.

Νωρίς το πρωί στο σταθμό δεν υπήρχε κανείς παρά μόνο ένας ανθρωπάκος που έτρεξε να προλάβει το πρώτο πρωινό σειρμό.

Νωρίς το πρωί στο σταθμό δεν υπήρχε κανείς παρά μόνο ένας ανθρωπάκος που έτρεξε να προλάβει το πρώτο πρωινό σειρμό.

Μπορεί το χειμωνιάτικο κρύο να κρατά το κόσμο στο σπίτι, αλλά προσφέρει και στιγμες ηρεμίας μέσα σε μια πόλη με έντονη ζωή κα θόρυβο.

Μπορεί το χειμωνιάτικο κρύο να κρατά το κόσμο στο σπίτι, αλλά προσφέρει και στιγμες ηρεμίας μέσα σε μια πόλη με έντονη ζωή κα θόρυβο.

Η υπερέκθεση προκειμένου να βγει λεπτομέρεια στις σκιές, έκανε τη νύχτα μέρα σε αυτή τη φωτογραφία.

Η υπερέκθεση προκειμένου να βγει λεπτομέρεια στις σκιές, έκανε τη νύχτα μέρα σε αυτή τη φωτογραφία.

Το δεύτερο φιλμάκι ήταν 27 καρέ από  ένα 17μετρο Ilford P4 400 Surveillance φιλμ. Το φιλμάκι αυτό είναι ακριβώς όπως το HP5+ χωρίς όμως το anti-halation στρώμα και ως εκ τούτου έχει πολύ καλύτερη ευκρίνεια, αλλά είναι και αρκετά λεπτό. Το πάχος του ίσως να προβληματίσει όσους φορτώνουν το φιλμάκι τους σε πλαστικά καρούλια όπως αυτά της Paterson. Το πρόβλημα είναι πως λόγω του πάχους του μπορεί να μην μπορεί κανείς να το “σπρώξει” εύκολα μέσα στο καρούλι με κίνδυνο ή να σταματήσει η διαδικασία φορτώματος ή να “τσακίσει” το φιλμ. Το πουσάρισα κι αυτό στα 800 και με τον Ilfosol 3 τ’ αποτελέσματα ήταν πολύ ικανοποιητικά με αρκετή ευκρίνεια, έντονο κοντράστ, αλλά περισσότερο κόκκο απ’ ότι με το T-Max. Αν και το φιλμ είχε λήξει το 2007, το αποτέλεσμα ήταν μια χαρά και μάλιστα στην ονομαστική του ταχύτητα συν δυο push. Τραβήχτηκε με μια Canon A-1 και το φακό FDn 28mm 2.8. Η φωτογραφική μηχανή τα κατάφερε μια χαρά, αλλά ο φακός τέρμα ανοιχτός τα έκανε κάπως θάλασσα.

Ο βραδινός περίπατος στη πόλη είναι πάντα περισσότερο γοητευτικός απ' ότι τη μέρα. Τα φώτα και οι αντανακλάσεις τους προσφέρουν λεπτομέρεια με ιδιαίτερη γοητεία. Ο FDn 28mm 2.8 τέρμα ανοιχτός έχει προβληματάκια, όπως τα στεφάνια γύρω από τις φωτεινές πηγές.

Ο βραδινός περίπατος στη πόλη είναι πάντα περισσότερο γοητευτικός απ’ ότι τη μέρα. Τα φώτα και οι αντανακλάσεις τους προσφέρουν λεπτομέρεια με ιδιαίτερη γοητεία. Ο FDn 28mm 2.8 τέρμα ανοιχτός έχει προβληματάκια, όπως τα στεφάνια γύρω από τις φωτεινές πηγές.

Είναι περίεργο το τι μπορεί κανείς να δει μες το σκοτάδι, πράγματα που περνούν απαρατήρητα κάτω από το φως της μέρας.

Είναι περίεργο το τι μπορεί κανείς να δει μες το σκοτάδι, πράγματα που περνούν απαρατήρητα κάτω από το φως της μέρας.

Αυτό εδώ, τη μέρα φαντάζει σα μια τρώγλη αστικού σκουπιδαριού. Το βράδυ όμως αλλάζει δραματικά πρόσωπο.

Αυτό εδώ, τη μέρα φαντάζει σα μια τρώγλη αστικού σκουπιδαριού. Το βράδυ όμως αλλάζει δραματικά πρόσωπο.

Εντυπωσιακά αποτελέσματα. Σίγουρα όμως περισσότερες από μια φωτογραφικές μηχανές είναι απαραίτητες προκειμένου να φωτογραφίζει κανείς μέρα και νύχτα. Το φιλμ δε σου προσφέρει τη δυνατότητα μεταβολής της ευαισθησίας ανάλογα, αλλά σε αποζημιώνει με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του.

Advertisements

2 thoughts on “Παιχνίδια στο σκοτάδι.

  1. Το Ilfosol γενικά δεν αξίζει για πουσάρισμα. Θα σου πρότεινα τον ID-11 ή το microphen. Ο ID-11 θα σου δώσει μεγαλύτερο εύρος για πουσαρίσματα χωρίς ο κόκκος να ξεφύγει.

    • Έτυχε να μην έχω άλλο εμφανιστή εκείνη τη περίοδο. Πάντως, γενικά ο κόκκος που έβγαλε το Ilfosol δεν είναι και πολύ δράμα. O Rodinal έβγαλε ακόμα παρισσότερο.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: