Περίεργοι συνδυασμοί: Canon A-1 και Jupiter-9

Μια Canon A-1 μ' έναν Jupiter-9

Μια Canon A-1 μ’ έναν Jupiter-9

Πάντα ήθελα να μπορώ να χρησιμοποιώ τους αγαπημένους μου φακούς επάνω στ’ αγαπημένα μου σώματα. Αυτή τη φορά θέλησα να μοντάρω τον καταπληκτικό Jupiter-12 επάνω στην Canon A-1 μου.

Έχω ήδη έναν αντάπτορα M42 σε EF. Θα θυμάστε φαντάζομαι τη δοκιμή του Helios-44M επάνω στη Canon EF-M μου (μια δραματική ιστορία που θα συζητήσουμε κάποια άλλη φορά). Το πρόβλημα με την ανάλαφρη EF-M είναι πως σχεδόν όλες οι φωτό χάνουν σε ευκρίνεια λόγω της αναπήδησης του σώματος κατά την αναδίπλωση του καθρέπτη. Επίσης ήθελα κάτι που να μου προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία κι ένα ακριβές σχετικά φωτόμετρο.
Κατέληξα λοιπόν στην Α-1. Μακράν σοβαρότερη κατασκευή από την EF-M, ακριβής stopped down φωτομέτρηση και ελάχιστοι κραδασμοί από τη κίνηση του κλείστρου και του καθρέπτη. Θα δοκίμαζα τις F-1 μου, αλλά δεν τις έχω για πειραματισμούς αυτού του είδους. Αγόρασα μια μοντούρα M42 σε FD, την έσφιξα πάνω στην Α-1, βίδωσα τον Jupiter-9 επάνω, πίεσα το μοχλό stop down μέσα κι αυτό ήταν. Η μηχανή είναι σε stopped down metering mode με τον αγαπημένο μου Jupiter-9 επάνω της.

Πολύ μεγάλος σε σχέση με το ταπεινό Canon FDn 50mm 1.8

Πολύ μεγάλος σε σχέση με το ταπεινό Canon FDn 50mm 1.8

Η εστίαση είναι παιχνιδάκι. Σε σχέση με το προσοφθάλμιο των φτηνών Σοβιετικών Μ42 η Α-1 προσφέρει μια φωτεινή λύση για ακριβή εστίαση με διαφράγματα μέχρι 4.5 τουλάχιστον. Καδράρεις, εστιάζεις, επιλέγεις διάφραγμα και τραβάς τη φωτογραφία.
Μοναδικό παράπονο, η μεγάααλη διαδρομή που πρέπει ν’ ακολουθήσει το χέρι κατά την εστίαση και ο χρόνος που χρειάζεται για να συνηθίσει κανείς τη θέση του δαχτυλιδιού του διαφράγματος που είναι μπροστά στο φακό.

Όμορφος και Multicoated ο Σοβιετικός

Όμορφος και Multicoated ο Σοβιετικός

 

Τ' όμορφο λογότυπο LZOS

Τ’ όμορφο λογότυπο LZOS

 

Θα επανέλθω σε αυτό με τ' αποτελέσματα.

Θα επανέλθω σε αυτό με τ’ αποτελέσματα.

 

 

Τρέχω τώρα ένα Fujichrome Superia 200 στην Α-1 και στο άμεσο μέλλον θα σας δείξω τ’ αποτελέσματα.

3 thoughts on “Περίεργοι συνδυασμοί: Canon A-1 και Jupiter-9

    • Θα τον χρησιμοποίησεις σε stopped down λειτουργία. Θα μοντάρεις το φακό, θα πιέσεις το stop down διακόπτη στα δεξιά του φακού μέσα, θα εστιάσεις, θα διαλέξεις διάφραγμα και θα τραβήξεις τη φωτογραφία.
      Είναι κάπως πέρα από τη στάνταρντ διαδικασία λήψης φωτογραφιών, αλλά σιγά-σιγά το συνηθίζεις.

  1. Pingback: Another wrecked point of view… | .: Φωτογραφία :.

Leave a Reply

