Nikon Nikkor AF 28-80 f/3.3-5.6 G, Η έκπληξη

Nikon Nikkor 28-80 f/3.3-5.6 G

Nikon Nikkor 28-80 f/3.3-5.6 G, Φθηνή κατασκευή, εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Αναδιοργανώνοντας τη συλλογή μου και προετοιμάζοντας το φωτογραφικό εξοπλισμό μου για τις καλοκαιρινές εξορμήσεις βρήκα τη παλιά μου Nikon F65, τη πρώτη μου σύγχρονη SLR που μου είχε χαρίσει ο πατέρας μου όταν ήμουν πιτσιρικάς. Σαν καινούρια στο κουτί της, τη βρήκα μαζί με το φακό Nikon Nikkor AF 28-80 3.3-4.5 G επίσης στο κουτί του. Καθαρός, σχεδόν αχρησιμοποίητος μου έδωσε την ιδέα να τον δοκιμάσω στη D90 μου. Τ’ αποτελέσματα ήταν παραπάνω από ευχάριστα.

Είναι φτιαγμένος σχεδόν εξ’ ολοκλήρου από πλαστικό. Είναι ασημί, ξέρω κι εμένα δε μ’ αρέσει, και η μοντούρα του είναι επίσης πλαστική. Παρ’ όλα αυτά είναι πανάλαφρος, ιδιαίτερα όταν το συγκρίνει κανείς με το κιτ φακό 18-105 της D90. Τα πάντα πάνω του παραπέμπουν σε χαμηλού κόστους κατασκευή, από τα πλαστικά του που έχουν ακόμα και ραφές, μέχρι την αίσθηση του ζουμ δαχτυλιδιού που δεν έχει καμιά σχέση με αυτό του 18-105.

Φυσικά, δε διαθέτει μοτέρ εστίασης κι έτσι θα πρέπει να διαθέτει η φωτογραφική σας μηχανή ένα προκειμένου να οδηγήσει την αυτόματη εστίαση.

Ας δούμε όμως τι καταφέρνει πάνω στη D90. Η απόκριση της αυτόματης εστίασης είναι γρήγορη. Σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού δείχνει να κυνηγά κάμποσο παραπάνω το θέμα και επειδή γίνεται χρήση του μοτέρ εστίασης της φωτογραφικής μηχανής, ο θόρυβος είναι εντονότερος απ’ ότι των AF-S. Όχι πως είναι τίποτα το τρομερό βέβαια, αλλά…

Ο φακός αυτός ήταν κατασκευασμένος για φιλμ SLR μ’ αποτέλεσμα σε μια DX φωτογραφική μηχανή Nikon να είναι ένας 43-122 χιλιοστών. Λόγω των φτηνών πλαστικών και τον σχετικά μικρό αριθμό οπτικών στοιχείων του το βάρος του είναι μόλις 190 γραμμάρια.
Το εγχειρίδιο αναφέρει πως διαθέτει διάφραγμα με 9 λεπίδες, αλλά όπως βλέπετε κι εσείς έχει μόλις 7!

Και ιδού η μεγάλη έκπληξη! Σε σχέση με το μακράν ακριβότερο 18-105, είναι πολύ ποιο γρήγορος, αρκετά οξύτερος αλλά με σχετικά μικρότερη αντίθεση. Λόγω του ότι χρησιμοποιεί το κεντρικό κομμάτι του φακού, τα προβλήματα της περιφέρειας του φακού είναι σχεδόν ανύπαρκτα.

Nikon AF-S DX NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR

Nikon AF-S DX NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR, Μπορεί να δείχνει τέρας, αλλά οι επιδόσεις του είναι πολύ μέτριες! Ντροπή!

Nikon Nikkor 28-80 f/3.3-5.6 G

Nikon Nikkor 28-80 f/3.3-5.6 G, Θαυμάστε ευκρίνεια (56mm, f/5.6)!

Θα το κρατήσω για κάμποσο πάνω στη D90 μου. Δε νομίζω ν’ αντικαταστήσει τον 50άρη μου, αλλά ποτέ δε ξέρεις. Πάντως αν η ποιότητα είναι ποιο κοντά σ’ αυτή του 50άρη ο 18-105 θα μείνει για πάντα στο κουτί του.

Μια πολύ καλή ανάλυση γι’ αυτόν το φακό θα βρείτε εδώ. http://www.kenrockwell.com/nikon/28-80mm-g.htm

Αν σας έχει ξεμείνει κανένας σε κάποιο ράφι δοκιμάστε τον. Δεν θα σας απογοητεύσει. Αν όχι αγοράστε έναν. Μπορεί να πετύχετε κάποιον ακόμα και για 5 λίρες. Τ’ αξίζει και με το παραπάνω!

Nikon Nikkor 28-80 f/3.3-5.6 G

Nikon Nikkor 28-80 f/3.3-5.6 G, κρίμα που το ασημί χρώμα του τον καθιστά πολύ κιτς για τη μαύρη D90 μου!

Χμμμ! Για να δω, τι άλλη σαβούρα έχω εδώ μέσα;

Ανανέωση 2013-05-13

Μετά από βόλτα μιας μέρας με το Nikon Nikkor 28-80 f/3.3-5.6 G οι εντυπώσεις ήταν ανάμεικτες. Η D90 μου ήταν ανάλαφρη στα χέρια μου, η αίσθηση του φακού όμως ήταν χάλια. Από τη μια το “στενό” του φακού πάνω στο DX σώμα, κι από την άλλη το δαχτυλίδι του ζουμ να δίνει την αίσθηση πως το τρίβεις πάνω στην άμμο μ’ έκαναν να νοιώθω αρκετά άβολα μαζί του. Πολύ καλή εντύπωση μου άφησε η ποιότητα των φωτογραφιών  του και το γεγονός ότι δε κατάφερα να καταγράψω flares όσο κι αν προσπάθησα. Είναι ξεκάθαρο πως παλαιότερα η Nikon ακόμα και στους ευρείας κατανάλωσης φακούς της απόδιδε υψηλή ποιότητα, κάτι που δε συμβαίνει πλέον, αφού οι κιτ φακοί της μπορεί να έχουν ποιοτική κατασκευή, αλλά μέτριες επιδόσεις στα οπτικά τους.

Νομίζω πως ο 50άρης θα μείνει στη θέση του για πολύ ακόμα.

Of Doors and Windows

Of Doors and Windows, δοκιμάζοντας το “φτηνό” της Nikon.