Συμβουλές: Ρυθμίζοντας τη τηλεμετρία στις παλιές Σοβιετικές φωτογραφικές μηχανές.

Μήπως ήρθε η ώρα να ρυθμίσουμε ξανά τη παλιά τηλεμετρική μας;

Μήπως ήρθε η ώρα να ρυθμίσουμε ξανά τη παλιά τηλεμετρική μας;

Το ποιο σύνηθες πρόβλημα σε μια τηλεμετρική φωτογραφική μηχανή είναι η απορυθμισμένη τηλεμετρία κατά την οριζόντια και πολλές φορές και κατά τη κατακόρυφη έννοια. Δεν είναι σπάνια περίπτωση να πωλείται μια σε εξευτελιστική τιμή, μόνο και μόνο επειδή δεν εστιάζει σωστά. Ο ακόλουθος απλός οδηγός θα σας βοηθήσει να διορθώσετε το πρόβλημα μόνοι σας και να φέρει τη φωτογραφική σας μηχανή πίσω στη δράση.

Οι Σοβιετικές τηλεμετρικές φωτογραφικές μηχανές χρειάζονται διπλή ρύθμιση της τηλεμετρίας τους, τόσο στην εστίαση στο άπειρο όσο και στην ελάχιστη αποστάσεις εστίασης. Για να επαναφέρουμε την ικανότητα εστίασης σε ιδανικά επίπεδα θα πρέπει πρώτα να ρυθμίζουμε τη τηλεμετρία στην εστίαση στο άπειρο και μετά και αφού ελέγξουμε και την εστίαση στις κοντινές αποστάσεις να ρυθμίσουμε την εστίαση και σ’ αυτές αν αυτό χρειασθεί.

Η ρύθμιση κατά την οριζόντια έννοια γίνεται μέσω της βίδας αυτής.

Η ρύθμιση κατά την οριζόντια έννοια γίνεται μέσω της βίδας αυτής.

Η ρύθμιση της εστίασης στο άπειρο γίνεται μέσω μιας βίδας που είναι κρυμμένη πίσω από μια βίδα συνήθως πάνω από το φακό της φωτογραφικής μηχανής. Αφαιρέστε τη, κι εστιάστε τη φωτογραφική μηχανή στο άπειρο. Εδώ προσέξτε ο φακός να είναι εστιασμένος στο άπειρο. Μερικοί φακοί “κλειδώνουν” σ’ ένα σημείο πέρα από το σημάδι του άπειρου. Εσείς βεβαιωθείτε πως ο φακός είναι ρυθμισμένος στο άπειρο. Κοιτάξτε μέσα από το προσοφθάλμιο και  δείτε αν οι εικόνες συμπίπτουν. Αν όχι, μ΄ ένα μικρό ίσιο κατσαβίδι αισθανθείτε και στρίψτε τη βίδα που αποκαλύψαμε παραπάνω τόσο όσο χρειάζεται ώστε οι δυο εικόνες να συμπέσουν. Επαναλάβετε τη διαδικασία μέχρι η εστίαση στο άπειρο να δίνει ένα είδωλο στο προσοφθάλμιο. Μόλις τελειώσετε, βάλτε τη βίδα στη θέση της και προχωρήστε στο επόμενο βήμα.

Ο στόχος στο ένα μέτρο θα μας βοηθήσει να ρυθμίσουμε την εστίαση στην ελάχιστη απόσταση

Ο στόχος στο ένα μέτρο θα μας βοηθήσει να ρυθμίσουμε την εστίαση στην ελάχιστη απόσταση

Αφού ρυθμίσαμε την εστίαση στο άπειρο, θα πρέπει να ελέγξουμε την εστίαση στην ελάχιστη απόσταση. Χαράξτε ένα ευδιάκριτο σταυρό σ’ένα χαρτί και κολλήστε το στο τοίχο. Βάλτε τη φωτογραφική μηχανή σ’ ένα τρίποδο και σε απόσταση ενός μέτρου από το στόχο. Ρυθμίστε το φακό στο ένα μέτρο ακριβώς και κοιτάξτε μέσα από το προσοφθάλμιο. Ο στόχος θα πρέπει να φαίνεται καθαρά σαν μια εικόνα. Αν όχι θα πρέπει να βγάλετε το φακό και μ’ ένα μυτοτσίμπιδο με καλυμμένο με κάτι σχετικά μαλακό, περιστρέψτε ελάχιστα τον αισθητήρα του τηλεμετρητή δεξιά ή αριστερά. Βάλτε το φακό πίσω στη φωτογραφική μηχανή, εστιάστε στο ένα μέτρο κι ελέγξτε. Αν δεν πετύχατε  το επιθυμητό αποτέλεσμα επαναλάβετε τη διαδικασία μέχρις ότου η εικόνα στο οφθαλμοσκόπιο να είναι καθαρή.

Ρυθμίστε την εστίαση στο ένα μέτρο περιστρέφοντας προσεκτικά τον αισθητήρα της τηλεμετρίας.

Ρυθμίστε την εστίαση στο ένα μέτρο περιστρέφοντας προσεκτικά τον αισθητήρα της τηλεμετρίας.

Συγχαρητήρια, η φωτογραφική σας μηχανή είναι πάλι έτοιμη για δράση.

Μπορείτε να βρείτε περισσότερα για τη διαδικασία εδώ κι εδώ.

Advertisements

One thought on “Συμβουλές: Ρυθμίζοντας τη τηλεμετρία στις παλιές Σοβιετικές φωτογραφικές μηχανές.

  1. Pingback: Fed-4: Απλή και λειτουργική μεν, άσχημη δε! | .: Φωτογραφία :.